1. Firma
www.nottero-bakeri.no levert av Nøtterø Bakeri & Konditori AS, organisasjonsnummer 937 431 724. Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller partner og kan ikke kopieres uten tillatelse
2. Priser
Alle priser på siden er vist inkludert MVA og i norske kroner. I handlekurven ser du totalprisen inkludert alle avgifter som moms, frakt og betaling.
3. Betaling
Betaling skjer ved den valgte betalingsformen i kassepunktet. Betalingsløsninger leveres av Klarna og Vipps.
3.1 Kortbetaling
Kortbetaling akseptert av Visa, MasterCard og Maestro. Fakturering av kredittkortet ditt blir gjort direkte.
3.2 Faktura & delbetaling
I samarbeid med Klarna tilbyr vi en trygg og enkel fakturaløsning. Tjenesten tilbyr deg en engangskreditt som betaling for dine kjøp. Engangskreditten innebærer at kreditten er bundet til det enkelte kjøp og at du som forbruker ikke har noe ytterligere utestående kredittforhold med Afterpay. Mer informasjon og generelle kredittvilkår for betalingsløsningen finner du på https://www.klarna.com/no/vilkar/
Ved valg av faktura er forfallstiden 14 dager. Faktura sendes til den e-postadressen du har oppgitt på kjøpstidspunktet. Ved valg av faktura kan du velge å betale hele beløpet med en gang eller alternativt logge inn på https://www.klarna.com/no/ og søke om en delbetalingsavtale.
For å kunne benytte tjenesten må du på kjøpstidspunktet ha en permanent og offisiell norsk bostedsadresse og være minst 18 år gammel. Betalingsmåten er tilgjengelig for bedrifter og privatpersoner, og forutsetter at du har tatt vare på dine økonomiske forpliktelser og har en god betalingshistorikk.
En kredittsjekk gjennomføres i forbindelse med kjøpet. Informasjonen vil ikke bli lagret hos nettbutikken hvor kjøpet blir utført. Din personlige informasjon vil kun bli benyttet til å beslutte om kreditt skal gis eller ikke. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso.
For fullstendige vilkår for Klarnas faktura- og delbetalingstjeneste, se https://www.klarna.com/no/vilkar/
3.2.1 Spørsmål knyttet til din faktura eller delbetaling
Afterpays kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura. Kontakt Klarnas kundeservice via opplysninger som du finner på https://www.klarna.com/no/kundeservice/
4. Frakt
Pris på frakt presenteres i kassepunktet basert på varene du har valgt og din leveringsadresse.
4.1 Leveringsmetoder
Vi leverer varene med Posten/Bring eller henting i butikk.
4.2 Leveranser
Ordre plassert før 10.00 på en virkedag behandles vanligvis samme dag og leveres vanligvis i løpet av 1-3 virkedager. Leveransen skjer til nærmeste posthus, pickup-point, hjemlevering eller henting i butikk.
4.3 Skadede varer og reklamasjonsrett
Når du mottar din ordre, er det viktig å sjekke varene for skader eller defekter. Skulle varen være skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss via e-post: [email protected] for videre instruksjoner. Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov.
4.4 Uavhentede pakker
Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur/retur og et gebyr pålydende kr. 300,-. Dette for å dekke våre kostnader i forbindelse med den uavhentede pakken.
5. Kontakt & Support
Kontakt og support vil du finne HER
6. Angrerett
Som kunde har du rett til å heve kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varene. Denne rett kan kun benyttes dersom varen kan returneres i originalemballasjen, og er i det vesentlige uforandret. Du har rett til å åpne pakken og prøve produktet, men det må ikke brukes utover det. Når du trenger angrerett / retur av varer, kontakt vår kundeservice.
Når du benytter deg av angrerett / retur av varer, står kunden for retur Angreretten gjelder ikke skreddersydde varer, varer med spesialmål, varer med spesialstoff/farger, varer bestilt inn spesielt for enkeltkunder, kroppsnære produkter og hygiene artikler.
6.1 Angrerett på skreddersydde varer
Angreretten gjelder ikke skreddersydde varer, varer med spesialmål, varer med spesialstoff/farger, varer bestilt inn spesielt for enkeltkunder, kroppsnære produkter og hygiene artikler
7. Tilbakebetaling
Hvis du utøver din rett til å heve kjøpet vil vi tilbakebetale hele beløpet av varene så snart som mulig, eller innen 30 dager fra den datoen vi har mottatt varene. Du må betale returkostnadene når varene blir sendt tilbake.
8. Personvern, cookies, sikkerhet og personopplysninger
Personopplysninger er opplysninger som kan kobles til deg som enkeltperson. Det kan være navn, adresse, telefonnummer eller lignende. Du har selv rett til å bestemme over disse opplysningene.
Nottero-bakeri.no og Nøtterø Bakeri & Konditori AS følger den til enhver tid gjeldende lovgivning for behandling av personopplysninger i Norge, og tar det svært alvorlig at din informasjon skal være i sikkerhet.
Vi benytter personopplysninger som du oppgir under handelen til å levere produktet til deg, for å utføre bokføringsplikten vi har ovenfor myndighetene, samt til å kommunisere med deg i ettertid.
Vi kan kommunisere med deg om de produktene du har kjøpt hos oss. Utover dette trenger vi en eksplisitt aksept fra deg for å sende deg markedsføring. Du avgir din aksept i kassepunktet i nettbutikken.
Det lagres også opplysninger om deg når du bruker nettsiden vår, dette kalles cookies. Cookies hjelper oss til å forstå brukerne våre og gi en best mulig kundeopplevelse (f.eks. husker vi hva du har skrevet på innloggingen sist du besøkte oss). Ønsker du ikke å ha slike cookies lagret på maskinen din fra oss eller andre finnes det løsninger for å blokkere dette, men det vil gå ut over handleopplevelsen.
Enkelte personopplysninger som e-post, telefonnummer og cookies deles med tredjeparter som Google, Facebook, Mailchimp og lignende for å kunne kommunisere med deg. Dette gjør vi etter en nøye vurdering og etter våre rutiner for å ivareta din sikkerhet.
Skulle du ønske innsyn i personopplysningene vi sitter på, endre opplysningene, eller ønske all data om deg slettet kan du gjøre dette ved å kontakte vår support
9. Kontakt og support
Vår kontaktinformasjon og support finner du HER.
10. Force majeure
Er nottero-bakeri.no forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering – eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den, hevdes Force Majeure.
Som Force Majeure regnes eksempelvis brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valutarestriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt. I et slik tilfelle er nottero-bakeri.no fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditering av den mangelfulle vares kjøpesum.
11. Endring av vilkår
Etter at kunden har gjort et kjøp, har ikke nottero-bakeri.no rett til å endre vilkårene for det aktuelle kjøpet med mindre annet er avtalt.
12. Klager
Har kunden klager, kan disse rettes til vår kundeservice som du finner HER.
13. Tvister og lovvalg
Tvister i anledning betingelsene og tilhørende bestemmelser, samt tvister som angår handel på nottero-bakeri.no følger norsk rett og hører inn under de ordinære tvisteløsningsorganer og domstoler, med Oslo tingrett som verneting ved eventuell behandling for tingrett.